Vanguard News Network
VNN Media
VNN Digital Library
VNN Reader Mail
VNN Broadcasts

Old December 30th, 2018 #1
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default VNN Kroeg

Een draad om allerhande zaken te bespreken.
 
Old December 30th, 2018 #2
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Thumbs up

Haha, toch nog een verwijzing naar het oude Laagland Café: goed bezig Johan!
 
Old December 30th, 2018 #3
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Default

Hebben we nog een Zuid-Afrika draad nodig, of valt dat allemaal onder Buitenlands nieuws?
 
Old December 30th, 2018 #4
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default

Quote:
Originally Posted by Bertus View Post
Hebben we nog een Zuid-Afrika draad nodig, of valt dat allemaal onder Buitenlands nieuws?
We hebben hier op VNN Jan die hierover vermeld en er is een draad daarover in het Engels.Indien gewenst kunnen we een draad aanmaken aangaande Volksgenoten elders in de wereld.
 
Old December 30th, 2018 #5
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Default

Lijkt me goed idee.

Nu effe een tegeltje dat ik tegenkwam op het toilet van het café.

Attachment 10283
 
Old December 30th, 2018 #6
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Angry

Wat een gezeik met dat kut vuurwerk. Hier in de buurt loopt het echt de spuigaten uit, kan niet eens normaal mijn hond uitlaten.

Van mij mogen ze het verbieden, laat de gemeente maar voor een show zorgen tijdens de jaarwisseling, en klaar.
 
Old December 31st, 2018 #7
Frederik
Junior Member
 
Frederik's Avatar
 
Join Date: Dec 2018
Location: Die wacht am Rhein
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by Bertus View Post
Wat een gezeik met dat kut vuurwerk. Hier in de buurt loopt het echt de spuigaten uit, kan niet eens normaal mijn hond uitlaten.

Van mij mogen ze het verbieden, laat de gemeente maar voor een show zorgen tijdens de jaarwisseling, en klaar.
Is dit iets voor jou Bertus


Knalvrij oud en nieuw: baas en hond vluchten naar vakantiepark

Veel vuurwerkvrije vakantieparken zijn er nog niet. Wel zijn de parken die er bewust mee adverteren, rond de jaarwisseling volgeboekt, als toevluchtsoord voor nerveuze honden en hun eigenaren.
Niki van der Naald 31-12-18, 07:49 Laatste update: 07:55

,,Je kunt er een advocaatje of pil in stoppen, maar ik zit toch liever hier. Truffel wordt gek in onze eigen straat. Het lijkt daar wel Irak. Z’n hart slaat tien keer in het rond van die vuurwerkknallen. Hij flipt helemaal.’’

Truffel is de 4-jarige cairnterrier van Petra en Rinus Kooij. Kom je aan Truffel, dan kom je aan hen. Het hart van het beestje kan al het vuurwerkgeweld in het eigen dorp echt niet aan. En dus besloot het stel uit Gameren, bij Zaltbommel, om een huis te boeken op vakantiepark De Scheleberg in Lunteren.

Gegarandeerd

Het park profileert zich al drie jaar als een gegarandeerd vuurwerkvrije plek. Volgens beheerder René Gorter is het landgoed met vakantiehuizen, op de Veluwe, inmiddels helemaal volgeboekt. Dat is voor het eerst.

,,Door de toenemende discussie over vuurwerk is de belangstelling alleen maar toegenomen. Vorig jaar liep het al storm, maar nu zitten alle tweehonderd huisjes vol. En 90 procent van de gasten bestaat uit mensen, uit het hele land, die hier met hun hond komen om ver weg van het vuurwerk te zijn.’’

Verenigingen

De ‘vuurwerkvluchtelingen’ vormen een gat in de markt. ,,De boekingen komen steeds vroeger binnen. Het gaat ook rond via leden van hondenverenigingen’', aldus Gorter. En als je park dan toch wordt overspoeld met hondenbezitters, breidt dan het concept maar verder uit, dachten ze op de Scheleberg. Dat deden ze met een speciaal hondenbuffet in het restaurant en met buitenactiviteiten voor honden en eigenaren.

Soms melden buitenlandse gasten zich ook op dit park, onwetend dat het vuurwerkvrij is. ,,Als er mensen zijn die zich niet bewust waren van het vuurwerkverbod, breng ik ze op oudejaarsavond gewoon even met de auto naar een andere plek. Even verderop mogen ze wel knallen. Geen probleem.’' Iedere avond controleren twee medewerkers op het park of het vuurwerkverbod nageleefd wordt. ,,We surveilleren actief.’'

Carbidschieten

In het park hoor je in de verten overigens wel degelijk nog knallen. Gorter: ,,Dat zijn vooral dreunen van jongens die carbidschieten. Dat heb je nu eenmaal in deze omgeving. Het geknal helemaal voorkomen gaat niet, maar het is echt alleen in de verte. En de directe vuurwerkklappen hoor je hier niet.’’

Truffel kijkt af en toe op van de knallen op enkele kilometers afstand. ,,Maar hij is een zee van rust in vergelijking met hoe hij rond deze tijd van het jaar thuis is. Daar zou hij nu alleen maar zitten te shaken’', zegt Petra. De dagen rond de jaarwisseling zijn, sinds ze een hond hebben, ‘niet meer zo leuk als vroeger’. ,,Dat vuurwerk kan me gestolen worden. Ik ben blij als het weer voorbij is.”

Op nieuwjaarsdag vertrekken ze weer. Als er dan nog buurtgenoten zijn die met rotjes knallen, krijgen die te maken met Rinus. ,,Ik ga niet mijn geld uitgeven voor een huisje en dan thuis alsnog de ellende van dat vuurwerk meemaken. Dan heb je aan mij een slechte, hoor.’’

https://www.ad.nl/binnenland/knalvri...park~a8bf56e3/

Vannacht iets voor 3 hebben een paar idioten in een zijstraat van mij een auto in de brand gezet.

https://www.omroepgelderland.nl/nieu...Arnhem-en-Velp
 
Old December 31st, 2018 #8
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default 2019

Een ieder hier een strijdbaar,activistisch,..........,joden vrij 2019 toegewenst.
Dat gezondheid en voorspoed u ten deel mogen vallen.
 
Old December 31st, 2018 #9
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Angry

Volgend jaar ben 2 weken niet thuis, want dit is niet goed voor mijn bloeddruk: schijtziek wordt ik ervan.

Een algeheel vuurwerkverbod en wel snel, anders neem ik het heft in eigen hand.

Quote:
Vannacht iets voor 3 hebben een paar idioten in een zijstraat van mij een auto in de brand gezet.
Het hek is van de dam, die gastjes denken maar dat alles kan en leuk is. Die kut ouders van die kinderen vinden ook alles maar goed tegenwoordig; wat is Jantje toch zoet met dat vuurwerk, hier nog 100 euro Jantje, ga nog maar een zak halen.
 
Old December 31st, 2018 #10
August Schultz
Junior Member
 
August Schultz's Avatar
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 28
Default

Vuurwerk afsteken is dierenmishandeling, ik vraag me af wat die zogenaamde dierenvriend Dion Graus er van vindt.

Alle joden martelen graag dieren, dus zijn alle joden ook voor vuurwerk. En aangezien de joden de macht hebben in Nederland zal van een vuurwerkverbod niets komen, helaas.
 
Old December 31st, 2018 #11
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Default

Het slingeren van levende kippen boven het hoofd van een jood schijnt normaal gevonden te worden door het Joodse volk.



idijoden!
 
Old January 1st, 2019 #12
Werner H
Junior Member
 
Werner H's Avatar
 
Join Date: Dec 2018
Location: Netherlands
Posts: 79
Default

Duivelse zieke psychopaten zijn die verrotte joden.

Dat de wereld zo snel mogelijk jodenvrij mag zijn!

Last edited by Werner H; January 1st, 2019 at 06:49 AM.
 
Old January 1st, 2019 #13
Hellraiser
Junior Member
 
Hellraiser's Avatar
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 68
Default

3 Doden tijdens de jaarwisseling, als dat allemaal allochtonen zijn is dat alvast een goed begin van 2019 !
 
Old January 1st, 2019 #14
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Default

Quote:
Originally Posted by Hellraiser View Post
3 Doden tijdens de jaarwisseling, als dat allemaal allochtonen zijn is dat alvast een goed begin van 2019 !
Ik neem er een la Chouffe op!
 
Old January 1st, 2019 #15
Hellraiser
Junior Member
 
Hellraiser's Avatar
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 68
Default

Als je fan bent van La Chouffe ook zeker hun Bock Bier proberen kameraad. Waanzinnig lekker spul.
 
Old January 3rd, 2019 #16
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default

BLVD wil vuurwerkverbod: ‘Denk aan de vluchtelingen’

De sterren van RTL Boulevard waren dinsdagavond eensgezind: het moet eens over zijn met het consumentenvuurwerk op oudejaarsavond. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Waar veel sterren op Twitter vanwege hun geschrokken huisdieren pleiten voor een vuurwerk-exit, had Boulevard-deskundige Fatima Moreira de Melo het gisteren over de vluchtelingen. “Ik blijf het bizar vinden. Vluchtelingen die uit hun land wegvluchten vanwege oorlog en dan komen ze hier aan…“

Moreira de Melo wijst erop dat vluchtelingen vluchten voor gevaar en dat ze hier dan op oudejaarsavond ook in een gevaarlijke situatie zitten. “Weet je, het is gewoon gevaarlijk. Je bent hier niet voor getraind. Mensen doen het één keer per jaar en dan gaan ze ineens heel gevaarlijke dingen doen. Ik vind het zo bizar dat vuurwerk. Ik vind het echt onverantwoord.”

Peter R. de Vries vindt de gevaren van consumentenvuurwerk te groot. “Er zijn twee mensen om het leven gekomen bij het afsteken van vuurwerk. Ook zoiets verschrikkelijk, want ook daarvan denk je: dat had toch niet nodig geweest? Dat had je kunnen voorkomen. Heel triest.”

Oudejaarsavond wordt volgens hem steeds grimmiger. “Overall is het ook allemaal net wat heftiger en grimmiger weer geweest dit jaar. Ik moet je zeggen dat ik dat al voorspelde toen ik gisteren overdag op straat liep en ik voelde dat het zacht en vrij droog weer was. Toen zei ik al: dat zullen we vanavond wel weer merken aan het aantal incidenten. Er zijn gewoon meer mensen op straat, langer op straat, drinken op straat. Dat is allemaal anders als het snijdend koud is en regent. Je ziet het aan het aantal incidenten, met auto’s in brand etcetera.”

Luuk Ikink: “Ik denk dat na een avond als dit de roep om een vuurwerkverbod nog wel weer harder gaat worden, want drie doden is toch wel bizar. Dat dat kan gebeuren op een feestavond.”

http://www.mediacourant.nl/2019/01/b...vluchtelingen/
 
Old January 3rd, 2019 #17
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Default

Dat die 'vluchtelingen' schrikken van vuurwerk interesseert me geen moer, denk ook dat het sterk overdreven is. Die lui komen uit een oorlogsgebied -althans; dat zeggen ze- dus die zijn toch wel wat gewent zou je denken.

Overigens ben ik wel voor een verbod op consumentenvuurwerk vanwege de dieren. Ik heb vorige zomer in Frankrijk gezien hoe de gemeente aldaar een prachtige vuurwerkshow liet zien. Het hele dorp liep uit om te kijken, jong en oud. Na de show was er een DJ die normale muziek draaide waarop massaal werd gedanst.
Het was een gemoedelijk avond zonder extremen......., heel anders dan in Nederland waar altijd de grenzen moeten worden opgezocht. Ik bedoel; waarom een toren houten pallets in de fik steken van 48 meter hoog? Gooi gewoon 10/15 pallets op een hoop, steek de fik er in, pak een biertje en ga er gezellig pratende omheen staan.
 
Old January 3rd, 2019 #18
Johan
Banned
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 4,231
Default

Uit het oogpunt omtrent het dierenwelzijn ben ik ook voor een verbod op dat geknal.

Als nakomeling uit een familie van Boer en visser {Scheveningen} ben ik tegen het afschaffen van de vreugde vuren.Als ze dat ooit mochten doen,prima dan gaan we weer terug naar de ouderwetse kerstbomenjacht.Denk niet dat de lokale overheid daar zo blij mee zal zijn,hele groepen "bewapend" door de straten.
 
Old January 3rd, 2019 #19
Bertus
Realist
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 180
Default

Quote:
Originally Posted by Johan View Post
Als ze dat ooit mochten doen,prima dan gaan we weer terug naar de ouderwetse kerstbomenjacht.Denk niet dat de lokale overheid daar zo blij mee zal zijn,hele groepen "bewapend" door de straten.
Kerstbomenjacht....zou je daar nu nog aan mee doen op jouw leeftijd Johan?

In de gemeente waar ik woon krijgen kinderen 50 cent voor iedere binnengebrachte kerstboom, die dan direct de hakselaar ingaat. Goed systeem; kinderen zijn er dol op en de straten blijven netjes.
 
Old January 3rd, 2019 #20
Hellraiser
Junior Member
 
Hellraiser's Avatar
 
Join Date: Dec 2018
Posts: 68
Default

De sterren van RTL Boulevard waren dinsdagavond eensgezind: het moet eens over zijn met het consumentenvuurwerk op oudejaarsavond. Dat was te zien in de uitzending op RTL 4. Waar veel sterren op Twitter vanwege hun geschrokken huisdieren pleiten voor een vuurwerk-exit, had Boulevard-deskundige Fatima Moreira de Melo het gisteren over de vluchtelingen. “Ik blijf het bizar vinden. Vluchtelingen die uit hun land wegvluchten vanwege oorlog en dan komen ze hier aan…“


Hahahahahaha sterren en hun meningen.. wie aan meningen van de zogenaamde sterren waarde hecht heeft ze niet allemaal meer op een rijtje. Wat een debiel mens die Fatima.. om oorlog te vergelijken met vuurwerk.
Wat een gek.
 
Reply

Share


Thread
Display Modes


All times are GMT -5. The time now is 08:23 AM.
Page generated in 0.51102 seconds.